Undergraduate Thesis – Bachelor of Architecture 1998-2002

Student Title Year Abstract
Chong Tony Cadangan Merekabentuk Sebuah Community Incubator (UTM Forum) di Taman Technovation UTM, Skudai, Johor Bahru, Johor 2002
Erda Rosniza Binti Roslan Mengkaji Penggunaan Ruang Pembelajaran yang Efisysn bagi Kanak-Kanak Istimewa (Sindrom Down) 2002
Fadzliana Bte Jusoh Ciri-Ciri Pembinaan Rumah Tradisional Melayu Melaka dan Negeri Sembilan 2002
Ivan Yoong Kwong Yan Kajian Topikal Senibina Ruang Kaki Lima Rumah Kedai Lama di Bandar Lama Melaka 2002
Mohd Nakia Bin Nawi @ Mohd Nawi Kajian Penerapan Unsur Rupa Bentuk Rumah Melayu Tradisional di Kalangan 4 Rumah Kotemporari di Sekitar Johor Bahru 2002
Mohd Nizam Bin Samsudin Kajian Pemeliharan Rumah Kedai di Jalan Besar dan Jalan Mahkota, Kuantan 2002
Noor Laily Bt Mohamad Kajian Keberkesanan Susun Atur Ruang di Terminal Bas Terhadap Sikulasi Bangunan dan Aliran Pengunjung 2002
Ooi Chun Hau Kajian Terhadap Persepsi Deria di Dalam Mempengaruhi Senibina dan Alam Persekitaran Pembelajaran Kanak-Kanak Cacat Pengelihatan yang MAsih Mempunyai Daya Penglihatan 2002
Kan Hoi Chiong Penggunaan Teknologi Maklumat Bagi Proses Pengurusan Brif di Dalam Fasa Rekabentuk Bangunan 2001
Ling Pick Sieng Kajian Topikal – Kajian Persepsi Pengguna Terhadap Ruang Awam – Kes Kajian: Tepian Sungai Sarawak, di Bandaraya Kuching, Sarawak 2001
Mohd Yusdi Bin Yusof Kajian Penggunaan Struktur Kerangka Ruang Dengan Mengambil Contoh Stadium Tertutup Sukan Pahang Sebagai Kajian Kes 2001
Saravanan Madhavan Cadangan Sistem Maklumat Berkomputer untuk Undang-Undang Kecil Bangunan Seragam 1984 Dalam Bentuk Illustrasi 3-Dimensi dari Aspek-Aspek Keselamatan Kebakaran (Klausa 133-253) 2001
Ching Cheng Yoke Cadangan Kompleks Terminal Feri Melaka(D’Harbourplace) di Bandar Melaka, Melaka 1999
Massrol Nizzam B. Md. Salleh Cadangan Merekabentuk Pusat Taekwando Malaysia di Kompleks Belia dan Sukan, Johor Bahru, Johor 1999
Saw Lean Chooi Cadangan Pembangunan Semula Terminal Feri Kuala Kedah dan Sekitar Pinggiran Sungainya 1998